Sluta jämföra dig med andra.

Tankemässig förlorare
En mycket vanlig feltanke är att tänka "jag är inte lika snygg som de andra tjejerna" eller "jag är inte lika bra som den eller den, som gått ner så mycket i vikt". Genom sådana tankar gör du dig till förlorare och blir den som drar det kortaste strået.

Våra tankar bär våra känslor och blir till våra beteenden. Att försöka gå ner i vikt och samtidigt tänka negativt gör dig tung, trött och nedstämd. Du blir en tankemässig förlorare, när du skulle bli en vinnare i ditt livsstilsprojekt.

Tänk i nya banor
Det gäller att försöka bryta det negativa tankemönstret en gång för alla.

1. Sluta jämföra dig med alla andra. Börja jämföra dig med dig själv.
Var står du i dag? Var vill du stå i morgon? Vad måste du göra för att kunna nå ditt mål? Öva dig i att dagligen fokusera på dina framsteg och ge dig själv beröm. Ge dig själv första priset i tävlingen mot dig själv.

2. Varje gång du kommer på dig själv att du jämför dig med andra, fråga då:
- Vad får jag ut av att tänka så här?
- Hur känner jag mig då jag gör det?
- Kan jag byta perspektiv och tänka på något annat?
- Hur beter jag mig då jag tänker så här?
- Hur skulle jag kunna bete mig i stället?

3. Gör en jag duger-lista och öva dig i att fylla på den dagligen.
Läs den så ofta som möjligt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu